Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Tuesday 25 February 2014

Faktor Di serang Darah Tinggi

[ KENAPA SY ADA DARAH TINGGI? ]

Penyakit hipertensi atau tekanan darah tinggi, bukanlah jenis penyakit baru. Hampir semua orang pernah tahu atau bahkan mengalaminya. Tetapi, berapa banyak yang tahu pasti apa yang menjadi faktor penyakit darah tinggi pada seseorang?

Berikut adalah 5 faktor meningkatkan risiko seseorang mengalami tekanan darah tinggi.

1. Faktor keturunan
Jika salah satu, atau kedua orang tua Anda mengalami tekanan darah tinggi, kemungkinan Anda pun berisiko tinggi mengalaminya.

2. Usia
Seiring bertambahnya usia, kita semua semakin berisiko menderita tekanan darah tinggi. Mengapa? Karena semakin kita bertambah tua, pembuluh darah kita juga berkurang sehingga cenderung mengalami penyempitan pembuluh darah. Akibatnya, tekanan darah pun meningkat.

3. Gender
Hingga usia 45, lelaki lebih berisiko mengalami tekanan darah tinggi. Pada usia 45 hingga 64, baik lelaki / wanita memiliki risiko yang sama.

4. Pola makan
Kalau Anda suka makan makanan tinggi kalori, lemak, dan gula, mungkin sudah tiba masanya Anda menguranginya untuk mengurangi risiko terkena penyakit darah tinggi. Dan, ini juga adalah fakta umum yang diketahui hampir semua orang: kurangkan makanan bergaram kerana itu dapat menahan banyak cairan dalam tubuh sehingga meningkatkan tekanannya.

5. Berat badan berlebihan
Jika BMI Anda 25 hingga 30, Anda berisiko mengalami tekanan darah tinggi.


Testimoni berjaya pengguna Inayah BB --> Dari 139/93 turun 116/76 dalam masa seminggu!


Berminat ingin mencuba?

SMS/Wasap: 0133414014
Type "BB"
atau
Emel: cutebalqisya@gmail.com

Harga: RM150 sebotol / Percuma Pos Laju


Kindly Share The Love »»

Save on Delicious

No comments:

Post a Comment