Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Friday 21 February 2014

Cabaran bagi ibu yang ingin breastfeed baby

Salam sayang semua,

Kebelakangan ni dan sebenarnya ana sedang sarat mengandung anak ketiga. Alhamdulillah. 
http://www.fizgraphic.com/2012/03/freebies-doodle-wanita-mengandung-bakal.html
Ana memang baru nak belajar bf baby, insyaallah harap-harap lagi 2-3 bln before due ni ilmu ana lengkap untuk ana start bf. Ikutkan masa anak 1 dan 2, ana rasa leceh, payah.. itu ini.. susu tak cukup.. rasanyala 1001 reason ana berikan kepada umum mengapa ana tidak breastfeed anak ana secara ekslusif. Teruk bukan??

Now bila dekatkan diri dengan Allah, atas kesedaran sendiri dan keindahan menyusukan anak secara ekslusif tu datang.. dan ia membuatkan ana rasa sangat bersalah sbb tidak melakukan semua ni dari awal.

Hopefully takde ibu macam ana. Paling penting, diri kita sendiri, mmg time tengah study ni ana rasa leceh, ya allah macam-macam tips la kene ikut, petua sana sini, warmer.. simpanan...aaaaaaaaaaa.... boleh ke tak ni?
baru study ni ana dah rasa lemah. adussss. gedebuk muka sekali baru tau!

Jadi apa? paling penting ana nak kate, kene yakin dengan diri sendiri, kita sendiri yang dapat memotivatekan diri kita... maybe if rasa sorang diri, then join la grup2 bf, ha, ada la kawan ye tak.. and jauhkan dari perasaan dan pikiran negatif tu. Apa yang kita buat ni untuk kebaikan anak kita!!

Ingat, susu ibu jauh............... jauh lebih baik dari susu formula!

Chayok kepada diri sendiri........ Chayok kepada rakan bf jgk!

Kindly Share The Love »»

Save on Delicious

No comments:

Post a Comment